دانستنی های مهم و جالب بارداری تا زایمان

پاسخ به سوالات متداولی که در دوران بارداری با آن مواجه خواهید شد

باردار شدن در تابستان

1398/4/3 10:50
نویسنده : مینا
352 بازدید
اشتراک گذاری

اقدام به بارداری در تابستان

آیا شما در انتظار مادر شدن هستید؟ آیا قصد دارید در تابستان باردار شوید؟ در حال اقدام به بارداری در تابستان هستید؟ آیا شما در تابستان امسال باردار شده‌اید؟ آیا می‌دانید که باردار شدن در تابستان دارای برخی مزیت‌هاست؟ این مطلب را بخوانید تا همه چیز در مورد باردار شدن در تابستان را بدانید.

در اینجا در مورد دلایل باردار شدن در تابستان سخن می‌گوییم. اگر چه برخی خطرات وجود دارد مثلا ممکن است بدن شما بیش از حد گرم شود، اما با ارائه نکات خاص و حیاتی می‌توانید از بارداری‌تان در تابستان لذت ببرید.

1) تابستان، زمانی عالی برای انجام ورزش در بیرون از منزل هنگام بارداری

تابستان دارای آب و هوایی مطلوب برای انجام تمریناتی مفید در فضای بیرون است. شنا کردن و قدم زدن، برخی از ورزش‌های امن برای افرادی است که در انتظار مادر شدن هستند. این تمرین‌ها، هم تمرین‌های روزمره با اثر کم هستند و هم این که دارای فواید قلبی شگفت‌انگیزی هستند.

قدم زدن یکی از ساده‌ترین شکل‌های ورزش‌ کردن است که شما می‌توانید در طول هر مرحله‌ای از بارداری انجام دهید. شما نیز می‌توانید شنا نمایید که برای مرحله معینی از بارداری ورزشی ایمن است. تمرین کردن چنین فعالیت‌های موثری در فضای خارج از منزل در صبح زود می‌تواند به شما کمک نماید تا تناسب اندام خود را حفظ نمایید و بدنتان را برای کار کردن آماده سازید.

شنا از ورم دوران بارداری و درد شدید بدن جلوگیری می‌کند و نقش تسکین‌کننده را نیز دارد. عضلات انعطاف‌پذیرتر می‌شوند و زایمان برای مادر آسان‌تر می‌گردد.

2) تابستان، آفتاب بیشتر به معنای ویتامین D بیشتر برای خانم باردار

بیرون رفتن و در معرض اشعه‌های سوزان خورشید قرار گرفتن امن‌تر نیست، اما مقدار متوسطی از اشعه‌های خورشید تولید ویتامین D را افزایش می‌دهد. کمبود ویتامین D می‌تواند خطر ابتلا به چندین بیماری مانند باکتری‌های آزاد، پریکلامسی و دیابت حاملگی را افزایش دهد. شما می‌توانید مقادیر متوسطی از ویتامین D را از منابع غذایی مانند شیر غنی‌شده یا ماهی‌های چرب دریافت نمایید. اما اشعه‌های خورشیدی ملایم می‌تواند در بارداری‌تان (بدون هیچ آسیبی به شما) ویتامین D را تامین نماید.

3) تابستان، مقادیر فراوانی از میوه‌ها و سبزیجات تازه در اختیار بانوی باردار

در طول فصل تابستان، شما می‌توانید مقادیر فراوانی از میوه ها و سبزیجات تازه و در دسترس را در بازار پیدا کنید. مواد غذایی و معدنی ضروری در این غذاها هم برای مادر و هم فرزند وی ضروری است. در آب و هوای گرم‌تر زنان ممکن است مجبور شوند تا میوه‌های خام و سالادهای تازه بخورند. این اجزای غذایی می‌تواند برای رشد مناسب جنین موثر باشد.

4) تابستان، راحت لباس پوشیدن مادر

در فصل مرطوب، مادر می‌تواند لباس راحتی را انتخاب نماید. همه لباس‌های تابستانه موجود در کمد لباس برای فردی که مادر می‌شود مناسب و راحت است. آنها بدن شما را خنک نگه داشته و شیک به نظر می رسند.

5) در تابستان، نوزاد به میزان کمتری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی رنج می‌برد

ویروس‌های سنسیشیال تنفسی یا RSV، ویروس هایی بسیار مسری هستند که منجر به ایجاد مشکلاتی در مجرای تنفسی نوزادان تازه متولد شده می‌شوند. نوزادانی که در ماه‌های گرم‌تری متولد می‌گردند به میزان کمتری در معرض حمله این‌گونه از ویروس‌های مضر هستند.

6) در فصل گرم عموما خبری از آلودگی و وارونگی هوا نیست

آلودگی هوا در رشد جنین اختلال ایجاد می‌کند. جنین اکسیژن خود را از مادر دریافت می‌کند و زمانی که اکسیژن مناسب به مادر نرسد به جنین نیز نمی‌رسد و جنین صدمه می‌بیند. مواجه‌شدن با هوای آلوده به خصوص در هشت هفته اول حاملگی، احتمال بروز بیماری‌ها و نارسایی‌های قلبی و ایجاد یک مجموعه بیماری‌ها و ناهنجاری‌های اندامی را در جنین افزایش می‌دهد.

 

نکاتی برای خنک و شاداب ماندن در طول دوران بارداری در تابستان

افرادی که در انتظار مادر شدن هستند بیشتر از مساله گرمای بیش از حد یا هایپرترمی رنج می‌برند. این شرایط می‌تواند دمای بدن شما را افزایش دهد. این موضوع می‌تواند منجر به از دست رفتن آب و منجر به کاهش رسیدن خون به جنین در حال رشد شود.

برای خنک و شاداب ماندن در طول دوران بارداری در تابستان نکات زیر را مطالعه نمایید :

1) مقدار زیادی آب و مایعات شامل آب یا آبمیوه ها را بنوشید. شما باید ۶۴ اونس (۱۶۰۰ میلی‌لیتر) آب در هر روز بنوشید.

2) اگر شما در حال بیرون رفتن برای قدم زدن یا تمرین کردن هستید، فعالیت‌های خارج از منزل را در زمان‌های صبح انتخاب نمایید. در طول روز سعی کنید از منزل خارج نشوید.

3) اگر حرارت غیر‌قابل تحمل شد چندین نوبت در روز دوش بگیرید.

4) مقادیر کمتری گوشت بخورید و زمان کافی برای هضم آن در نظر بگیرید. مقادیر کمتر گوشت می تواند متابولیسم شما را تنظیم نماید و دمای بدن شما را حفظ نماید.

پسندها (3)

نظرات (0)