دانستنی های مهم و جالب بارداری تا زایمان

پاسخ به سوالات متداولی که در دوران بارداری با آن مواجه خواهید شد

محتویات کیف بیمارستان برای زایمان

1398/3/27 11:42
نویسنده : مینا
351 بازدید
اشتراک گذاری

کیف بیمارستان زایمان

شما هنگام زایمان نیاز به یک ساک با تمام لوازم مورد نیاز دارید. از آنجا که ممکن است برنامه زایمان طبیعی داشته باشید و زمان رفتن به بیمارستان معلوم نباشد،‌ بهتر است از چند هفته زودتر و مثلا از هفته سی و ششم ساکتان گوشه اتاق آماده باشد. البته بیمارستان‌های مختلف در مورد همراه داشتن وسایل مختلف، قوانین متفاوتی دارند.

چه ساکی برای زایمان انتخاب کنیم؟

ساک زایمان می‌تواند هر مدلی که برایتان راحت است، باشد،‌ انواع بندی یا کوله‌پشتی یا حتی چمدان کوچک! بهتر است ساک طوری باشد که داخل آن به راحتی دیده شود و پیدا کردن وسایل راحت باشد. سعی کنید از انواع ساده که دسترسی بهتری برایتان ایجاد می‌کند، استفاده کنید.

داخل ساک زایمان چه بگذاریم؟

سوال این است که چه چیزهایی باید در ساکتان قرار دهید. درست است که یک چک لیست کلی وجود دارد اما شاید بخواهید برخی لوازم شخصی خودتان را هم به آن اضافه کنید، چیزهایی مانند دوربین فیلمبرداری، شارژر، کتاب و ... هر وسیله شخصی که به شما آرامش می‌دهد،‌ می‌تواند در لیست لوازم کیف زایمان قرار بگیرد.

آنچه در ساک زایمان به آن نیاز داریم

لباس : اول از همه نیاز به یک لباس خواب راحت دارید که شب بدون دردسر و به راحتی بتوانید با آن کودک را شیر بدهید و خودتان هم احساس راحتی داشته باشید. بعد هم نیاز به یک دست لباس دارید که با آن از بیمارستان خارج می‌شوید. این لباس باید گشاد و راحت باشد تا هنگام برگشت به خانه اذیت نشوید.

سینه بند : بهتر است علاوه بر سینه بند معمولی که با آن به بیمارستان رفتید، یک سینه‌بند مخصوص شیردهی هم با خودتان به بیمارستان ببرید که بعد از زایمان از آن استفاده کنید و بتوانید نوزاد را شیر بدهید.

پد زنان : بعد از زایمان شما دچار خونریزی خواهید شد بنابراین نیاز به پد دارید. بهتر است یک بسته همراه‌تان باشد تا خیال‌تان راحت باشد برای مدتی که در بیمارستان هستید کفایت می‌کند.

لوازم شخصی : حوله،‌ دئودورانت،‌ مسواک و خمیردندان جزو لوازم ضروری است که باید با خودتان همراه داشته باشید.

لوازم آرایش : بعد از زایمان که احساس بهتری دارید و کلی از اطرافیان می‌خواهند به عیادت‌تان بیایند بهتر است لوازم آرایش‌تان همراه‌تان باشد و از آن استفاده کنید.

گیره‌سر : داشتن یک گیره سر برای جمع کردن موها،‌ بدون شک یکی از ملزوماتی است که با گذاشتنش در ساکتان، هنگام استفاده از آن کلی خوشحال خواهید شد.

جوراب : باور کنید یا نه، در طول زایمان پاهای‌تان سرد خواهد شد و وجود آن در کیف زایمان ضروری است.

مدارک پزشکی : دفترچه بیمه و مدارک پزشکی لازم برای پزشک و بیمارستان را حتما با خودتان همراه داشته باشید.

لوازم مورد نیاز کودک در ساک زایمان کدام است؟

شما علاوه بر وسایلی که برای پیش و بعد از زایمان خودتان نیاز دارید، باید لوازمی را هم برای نوزادتان در ساک قرار دهید که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

لباس : دو یا سه لباس خواب و جلیقه برای روز اول و دوم نوزاد نیاز است،‌ اگر چه ممکن است بیمارستان خود به نوزاد لباس بدهد. علاوه بر این نیاز به یک جفت جوراب و کلاه هم دارید.

پتوی بچه : درست است که بیمارستان گرم است اما هنگامی که مرخص می‌شوید و می‌خواهید کودک را از بیمارستان خارج کنید بدون شک به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

پوشک : نوزاد یک روزه دست کم به 12 پوشک در روز نیاز دارد.

دستمال : یک دستمال نازک و نرم برای پاک کردن شیر از دور دهان و لباس نوزاد لازم است.

صندلی ماشین : زمانی که به همراه کودک از بیمارستان مرخص می‌شوید باید با یک وسیله امن کودک را به خانه منتقل کنید و برای همین نیاز به صندلی ماشین دارید.

به این موضوع توجه داشته باشید که به لیستی که ارائه شده می‌توانید هر چیزی که دل‌تان می‌خواهد اضافه کنید اما مراقب باشید که وسیله اضافی و بیش از حد با خودتان بار نکنید.

پسندها (2)

نظرات (0)