دانستنی های مهم و جالب بارداری تا زایمان

پاسخ به سوالات متداولی که در دوران بارداری با آن مواجه خواهید شد

تشخیص جنسیت جنین از روی شکل شکم در دوران بارداری

1398/3/25 9:27
نویسنده : مینا
3,073 بازدید
اشتراک گذاری

هنگام تولد معمولاً پسرها از دخترها بزرگ‌ترند، اما حدس زدن جنسیت از اندازه و شکل شکم، بحثی کاملاً جداگانه است! همان طور که بدن شما در هر مرحله متفاوت بارداری دگرگون می‌شود، نمی‌توانید خود را با دیگر بانوان مقایسه کنید. یادتان باشد، هر بارداری بی همتاست.

هر خانمی فرزندش را به گونه‌ای متفاوت حمل می‌کند، حتی برای برخی از یک بارداری تا دیگری نیز با هم فرق دارند. صرف نظر از اینکه در دوران بارداری تا چه حد دُرشت یا ریز هستید، مقایسه شکمتان با دیگران بسیار وسوسه‌انگیز است.

عوامل موثر بر شکل شکم در دوران بارداری

1) اگر فرزندتان در عرض شکم دراز کشیده باشد، پهلوی شکمتان پهن تر خواهد بود

احتمالاً شکل شکم شما از روشی که فرزندتان دراز کشیده است، تاثیر می‌پذیرد. اکثر بچه‌ها با سر و صورتی به سمت پایین در رحم دراز می‌کشند، اما درصدی از بچه‌ها وضعیت‌های متفاوتی به خود می‌گیرند. امکان دارد بچه‌ای که در عرض شکم دراز کشیده است، شکل شکم را تغییر دهد. اگر فرزندتان در عرض شکم دراز کشیده است، پهلوی شکمتان پهن‌تر خواهد بود. اگر فرزندتان سر به بالاست، بالای شکمتان بزرگ می‌شود یا اگر بچه سر به پایین است، شاید شکم پایین‌تر باشد. همچنین باید به یاد بسپارید که مایع آمنیوتیک، اندازه رحم شما، اندازه بچه و اندازه جفت همگی در اندازه شکم موثرند.

2) عموماً اندازه شکم ارتباطی به بزرگ یا کوچک بودن اندازه بچه ندارد

عموماً اندازه شکم ارتباطی به بزرگ یا کوچک بودن اندازه بچه ندارد، اما اگر فرزندتان به نسبت سنش دُرشت است (بزرگ‌تر از حد میانگین جنین در آن هفته از بارداری)، پزشک شما پیش از بررسی عوامل دیگر، ابتدا احتمال ابتلا به دیابت را بررسی خواهد کرد. اگر در حدود هفته بیست و هشتم تا سی‌ام، فرزندتان برای مدت بارداری‌اش بزرگ باشد، پزشک یا ماما شما را برای آزمایش گلوکز (قند) می‌فرستد تا احتمال دیابت بارداری از رده خارج شود. اما مادرانی وجود دارند که بدون ارتباط با دیابت بارداری فرزند درشتی دارند، و این به سابقه خانوادگی مرتبط می‌شود.

آیا از روی شکل شکم در دوران بارداری می توان جنسیت جنین را تشخیص داد؟

گرچه از نظر علمی هیچ پایه و اساسی برای تعیین جنسیت جنین از روی شکل شکم مادر وجود ندارد، اما در برخی فرهنگ ها باورهایی در میان افراد وجود دارد که می گوید شکل شکم مادر باردار خصوصا در ماه های آخر بارداری می تواند نشان دهنده ی جنسیت جنین باشد.

تشخیص جنسیت جنین از روی شکل شکم در دوران بارداری

شکل شکم مادر در فرزند پسر :

در این حالت شکم مادر معمولا به شکل یک توپ گرد در می آید که کمی از کناره ها (پهلوها) فاصله گرفته و از وسط به طرف جلو برآمده شده است (شکل الف).

شکل شکم مادر در فرزند دختر :

در این حالت رشد شکم به صورت عرضی پیشرفت می کند و بیشتر در نواحی پهلوهای مادر مشهود است (شکل ب).

پسندها (1)

نظرات (0)